Selamat Datang

SELAMAT DATANG KE LAMAN BLOG SEKOLAH KEBANGSSAAN GAMBANG

Jumaat, 13 Julai 2012

Solat Hajat UPSR 2012

Alhamdulillah,
Dipanjatkan setinggi kesyukuran kepada Allah SWT, dengan limpah kurnia dan izinNya, SK Gambang dibawah pengelolaan Penyelaras Tahun 6, Pn Norhafizah telah berjaya menganjurkan Program Solat Hajat UPSR 2012.
 

 

 Program ini bermula pukul 6.30 petang dengan pendaftar murid dan ibu bapa.  Program ini mendapat sambutan yang baik di kalangan ibu bapa dengan kehadiran yang memberangsangkan. Selepas sesi pendaftaran murid-murid dihidangkan dengan makan malam sebelum bersiap untuk solat maghrib berjamaah.


 

Majlis dimulakan dengan solat Maghrib berjamaah yang diimamkan oleh Cikgu Mohd Fazlin yang juga merangkap Imam Masjid Paya Bungor. Seterusnya Solat Hajat ditunaikan sejurus selesai menunaikan solat maghrib.
Kemudian, majlis bacaan Yaasin dan Tahlil diteruskan oleh Ustaz Zulkifli sehingga masuk waktu solat fardhu Isyak. Majlis berakhir setelah selesainya solat Isyak berjamaah dan jamuan kepada para hadirin.
Pihak SKG mengucapkan setinggi tingi terima kasih kepada semua ibu bapa yang meluangkan masa untuk hadir ke sekolah menjayakan program ini. Juga rakaman terima kasih kepada semua murid dan guru guru yang terlibat. Warga SKG mendoakan agar semua calon UPSR 2012 akan dipermudahkan oleh Allah SWT serta mendapat kejayaan yang dicita-citakan.
AMIN.