Selamat Datang

SELAMAT DATANG KE LAMAN BLOG SEKOLAH KEBANGSSAAN GAMBANG

Rabu, 11 Julai 2012

1M1S @ SK Gambang

Salam 1M

Sk Gambang tidak ketinggalan menyahut seruan KPM dengan mengadakan Senamrobik 1Murid 1Sukan yang diadakan pada Selasa 10 Julai 2012 yang lalu dibawah anjuran GPK KoKurikulum En Md Zuki Yakob. Majlis dilangsung dengan jayanya hasil kerjasama yang erat dikalangan guru, kakitangan serta murid-murid SKG. Majlis bermula seawal 7.45 pagi dengan murid berhimpun di Dataran Ilmu. Aktiviti dimulakan dengan aksi memanaskan badan oleh En. Faizul.
Senamrobik 1M1S peringkat SKG telah melantik Ustaz Zulkifli sebagai Intructor dan dibantu oleh Cikgu Fazilawati. Mereka telah memilih beberapa orang murid sebagai penunjukcara yang berada di hadapan pentas.

Para guru dan murid sangat bersemangat melakukan aktiviti senamrobik ini termasuklah Tuan Guru Besar SKG iaitu Puan Tuan Minah binti Tuan Ngah. Walaupun sudah bergelar usia emas, beliau tetap gagah dan berjaya menghabiskan sessi senamrobik yang berlangsung hampir 1 jam.


Guru guru lain juga tidak ketinggalan menunjukkan bakat tersendiri dalam bersenamrobik. Ternyata program ini amat menarik minat semua anggota dan warga pendidik serta murid-murid. Diharapkan program sebegini akan diteruskan pada masa akan datang. Aktiviti senamrobik ini berakhir lebih kurang pukul 10 pagi. Tahniah dan syabas diucapkan kepada semua warga SKG...
"OTAK CERDAS LAHIR DARI BADAN YANG SIHAT"